Regulamin

Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym https://kantroom.pl (dalej jako: „Kantroom.pl”, „Serwis Internetowy” lub „Serwis”). Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego. Niniejsze warunki, w razie podjęcia decyzji przez użytkownika o korzystaniu z Kantroom.pl, regulują w szczególności zasady korzystania z Serwisu Internetowego, w tym kwestie naszej odpowiedzialności. Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem, Zespół Kantroom.pl.

1) POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Właścicielem Kantroom.pl jest Robert Gąsior prowadzący działalność gospodarczą pod firmą NXI ROBERT GĄSIOR wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, NIP 7141955348, REGON 061613175, adres poczty elektronicznej: [email protected] oraz numer telefonu: +48 500 145 242 (dalej jako: „Usługodawca”).

2. Regulamin skierowany jest do wszystkich osób korzystających z Serwisu Internetowego, chyba że dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów ani Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.

3. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie i rozpoczynające się wielką literą oznaczają:

a. BLOG – Usługa Elektroniczna, internetowy blog z artykułami i aktualnościami nawiązującymi do tematyki Kantroom.pl, prowadzony przez Usługodawcę dla wszystkich osób odwiedzających Serwis Internetowy.

b. FORMULARZ KONTAKTOWY – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym umożliwiający Użytkownikowi nawiązanie kontaktu z Usługodawcą.

c. FORMULARZ WIZYTÓWKI – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym, który umożliwia Użytkownikowi przesłanie propozycji dodania lub zmiany Wizytówki Kantoru dostępnej w Katalogu Kantorów.

d. KATALOG KANTORÓW – Usługa Elektroniczna, wydzielona przestrzeń Serwisu Internetowego, w ramach której publikowane i plasowane są Wizytówki Kantorów, uporządkowane według odpowiednich kategorii.

e. KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Usług Elektronicznych dostępnych w Kantroom.pl nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

f. PRAWO AUTORSKIE – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).

g. PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Usług Elektronicznych dostępnych w Kantroom.pl jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

h. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.

i. SERWIS INTERNETOWY, SERWIS, KANTROOM.PL – serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym https://kantroom.pl.

j. SYSTEM OCEN – Usługa Elektroniczna umożliwiająca dodawanie przez Użytkowników opinii i ocen dotyczących kantorów pod Wizytówkami w Katalogu Kantorów.

k. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.

l. UŻYTKOWNIK – każdy podmiot korzystający albo zamierzający korzystać z Usług Elektronicznych dostępnych w Kantroom.pl, to jest: (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

m. USŁUGODAWCA – Robert Gąsior prowadzący działalność gospodarczą pod firmą NXI ROBERT GĄSIOR wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa, NIP 7141955348, REGON 061613175, adres poczty elektronicznej: [email protected] oraz numer telefonu: +48 500 145 242.

n. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

o. WIZYTÓWKA KANTORU, WIZYTÓWKA – jakiekolwiek ogłoszenie, niezależnie od jego nazwy, które zawiera podstawowe informacje na temat działalności kantoru, w tym jego lokalizację, dane kontaktowe i obsługiwane waluty, zaproponowane przez Użytkownika za pomocą Formularza Wizytówek i opublikowane następnie przez Usługodawcę w Katalogu Kantorów.

p. WYSZUKIWARKA – Usługa Elektroniczna, dostępna dla wszystkich Użytkowników wyszukiwarka znajdująca się na stronach Serwisu Internetowego umożliwiająca wyszukiwanie Wizytówek Kantorów zamieszczonych w Katalogu Kantorów.

2) ROLA KANTROOM.PL, USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W SERWISIE

1. Korzystać z Serwisu Internetowego na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Użytkownik.

2. Kantroom.pl jest portalem o charakterze ogłoszeniowo-informacyjnym i jego celem jest umożliwienie znajdowania i porównywania informacji na temat kantorów w całej Polsce. Usługodawca umożliwia korzystanie w Serwisie Internetowym z następujących Usług Elektronicznych:

a. Blog.

b. Formularz Wizytówek.

c. Formularz Kontaktowy.

d. Katalog Kantorów.

e. System Ocen.

f. Wyszukiwarka.

3. Szczegółowy opis Usług Elektronicznych oraz zasad ich działania znajduje się w niniejszym Regulaminie oraz na stronach Serwisu Internetowego.

4. Korzystanie z Serwisu Internetowego jest bezpłatne, chyba że Regulamin stanowi inaczej.

5. Katalog Kantorów jest podstawową Usługą Elektroniczną dostępną w Kantroom.pl. Za jego pośrednictwem możliwe jest dodawanie, edytowanie, wyszukiwanie, przeglądanie i ocenianie Wizytówek Kantorów.

6. Wizytówki Kantorów dostępne w Katalogu Kantorów mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Celem skorzystania z usługi jakiegokolwiek kantoru niezbędny jest każdorazowo bezpośredni kontakt z właścicielem kantoru, którego dotyczy Wizytówka, poza Serwisem Internetowym oraz ustalenie szczegółów przez zainteresowany strony.

7. Usługodawca Kantroom.pl nie jest właścicielem kantorów, których Wizytówki zamieszczane są w Serwisie Internetowym. Serwis Internetowy współtworzony jest przez jego Użytkowników, którzy mają możliwość dodawania propozycji nowych Wizytówek Kantorów lub dokonania zmiany już zamieszczonych Wizytówek. Usługodawca dokłada starań, aby informacje na stronach Serwisu Internetowego były aktualne i przydatne, jednak nie może zapewnić aktualności i braku jakichkolwiek błędów w treściach zamieszczanych przez Użytkowników w Wizytówkach Kantorów. Wizytówki Kantorów mogą także zawierać odnośniki do zewnętrznych stron internetowych, na których obowiązują zasady prywatności i warunki korzystania ustalone przez ich właścicieli będących podmiotami trzecimi w stosunku do Usługodawcy Kantroom.pl. Usługodawca nie ma wpływu na zawartość stron internetowych podmiotów trzecich, do których kierować mogą linki zawarte w Wizytówkach Kantorów.

8. Usługodawca nie umożliwia zawierania jakichkolwiek umów przez Użytkowników z właścicielami kantorów za pośrednictwem Serwisu Internetowego ani też nie świadczy na ich rzecz innych usług niż Usługi Elektroniczne wskazane w Regulaminie.

3) OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO

1. Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego zgodnie z jego tematyką i przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Użytkownik obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Użytkownikowi zabrania się przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Serwisu Internetowego.

2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane w Kantroom.pl dane Użytkownika, jeśli nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, niezwłocznie uniemożliwi do nich dostęp, zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.).

3. Do prawidłowego korzystania z Serwisu Internetowego niezbędne jest spełnienie następujących wymogów technicznych przez Użytkownika: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1920x1080; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików cookies.

4. Korzystanie z Serwisu Internetowego wiąże się ze standardowymi zagrożeniami występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z Usług Elektronicznych, jest możliwość „zainfekowania” systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Użytkownika. Dlatego w celu uniknięcia zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, aby Użytkownik zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje, podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje.

5. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności.

4) ZASADY DODAWANIA I ZMIANY WIZYTÓWEK W KATALOGU KANTORÓW

1. Każdy Użytkownik może dodać Wizytówkę Kantoru, przesyłając propozycję Wizytówki Kantoru do Usługodawcy Kantroom.pl. Zatwierdzone Wizytówki zostają przez Usługodawcę opublikowane w Katalogu Kantorów i stają się widoczne dla wszystkich osób odwiedzających Serwis Internetowy.

2. Dodanie Wizytówki do Katalogu Kantorów jest bezpłatne.

3. Procedura dodania Wizytówki do Katalogu Kantorów przebiega następująco:

a. Dodanie Wizytówki następuje po skorzystaniu z Formularza Wizytówki dostępnego na stronie Kantroom.pl. Korzystanie z Formularza Wizytówki rozpoczyna się z chwilą przejścia do zakładki „Dodaj kantor” widocznej na stronach Serwisu Internetowego. Dodanie Wizytówki wymaga łącznie dokonania dwóch kolejnych kroków – (1) uzupełnienia Formularza Wizytówki danymi wskazanymi jako obowiązkowe, a następnie (2) kliknięcia pola „Dodaj kantor” – z tą chwilą propozycja Wizytówki zostaje dodana i przesłana Usługodawcy, jednak sama Wizytówka nie jest jeszcze widoczna w Katalogu Kantorów.

b. W Formularzu Wizytówki podać należy co najmniej nazwę i adres kantoru będącego przedmiotem Wizytówki, a także dane kontaktowe (adres e-mail oraz numer telefonu) Użytkownika dodającego Wizytówkę. Dane Użytkownika dodającego Wizytówkę nie są publikowane na stronach Kantroom.pl, lecz umożliwiają Usługodawcy kontakt w razie wątpliwości dotyczących przedmiotu lub treści Wizytówki.

c. Usługodawca zatwierdza Wizytówkę i publikuje ją w Katalogu Kantorów niezwłocznie po jej otrzymaniu, chyba że stwierdzi, że Wizytówka narusza warunki niniejszego Regulaminu lub jej przedmiot i treść pozostawiają wątpliwości co do autentyczności informacji zawartych w Wizytówce – w takim wypadku Usługodawca uprawniony jest do wstrzymania dodania Wizytówki i podjęcia próby kontaktu z Użytkownikiem w celu zmiany, uzupełnienia lub dodatkowego potwierdzenia autentyczności Wizytówki. Usługodawca może także potwierdzić lub zasięgnąć dodatkowych informacji o kantorze w innym wiarygodnym źródle oraz samodzielnie wprowadzić niezbędne zmiany do Wizytówki Kantoru zaproponowanej przez Użytkownika.

4. Wizytówki Kantorów mogą być widoczne w Serwisie Internetowym bezterminowo, to jest do czasu (1) usunięcia Wizytówki przez Usługodawcę z przyczyn wskazanych w niniejszym Regulaminie, (2) usunięcia Wizytówki na uzasadniony wniosek osoby ją dodającej lub podmiotu trzeciego albo (3) zakończenia lub zawieszenia działalności Serwisu Internetowego.

5. Każdy Użytkownik może zgłosić propozycję zmiany Wizytówki Kantoru przez cały okres jej widoczności w Serwisie Internetowym. Przesłanie propozycji zmiany Wizytówki możliwe jest za pomocą Formularza Wizytówki dostępnego na stronie Kantroom.pl. Korzystanie z Formularza Wizytówki w celu zmiany jej treści rozpoczyna się z chwilą kliknięcia pola „Edytuj kantor” widocznego w Katalogu Kantorów, w tym na stronie każdej Wizytówki. Korzystanie z Formularza Wizytówki oraz wprowadzenie zmian w Wizytówce na wniosek Użytkownika następuje analogicznie do procedury opisanej w pkt. 4.3 Regulaminu.

6. Użytkownik, który przesyła propozycję dodania lub zmiany Wizytówki w Katalogu Kantorów, obowiązany jest przestrzegać poniższych warunków:

a. Wizytówka Kantoru musi dotyczyć faktycznej działalności istniejącego kantoru. Użytkownik dodający lub zmieniający Wizytówkę powinien zawsze upewnić się, że posiada aktualne informacje na temat działalności kantoru, niezależnie od tego, czy występuje jako właściciel, pracownik czy osoba trzecia niepowiązana z kantorem.

b. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie treści, informacje, dane i materiały (w tym zdjęcia i inne materiały graficzne) rozpowszechniane, udostępniane, publikowane i przechowywane przez siebie w ramach Serwisu Internetowego, w tym w Katalogu Kantorów.

c. Treści Użytkownika powinny być zgodne ze stanem faktycznym, zawierać jasne, rzetelne, zrozumiałe i niewprowadzające w błąd informacje dotyczące działalności kantoru. Przedmiot, tytuł i opis Wizytówki nie może naruszać przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub praw osób trzecich. Wizytówka powinna zawierać wyłącznie treści zgodne z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze w szczególności poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Użytkowników i podmiotów trzecich.

d. Jeżeli charakter publikowanych treści tego wymaga, Użytkownik obowiązany jest posiadać wszelkie wymagane prawa i zezwolenia do umieszczania określonych treści, materiałów i danych w Kantroom.pl, w szczególności prawa autorskie lub wymagane licencje, zezwolenia i zgody na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, publikację itd., zwłaszcza prawo publikowania i rozpowszechniania w sieci Internet, systemie on-line oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku w przypadku treści, które obejmują wizerunek osób trzecich.

e. Przedmiot, tytuł i opis Wizytówki powinny odpowiadać tematyce Serwisu Internetowego. Jeśli Formularz Wizytówki wymaga określenia kategorii, to Wizytówka powinna być przyporządkowana do odpowiedniej kategorii dostępnej w Katalogu Kantorów. Treść Wizytówki powinna być formułowana w języku polskim. Zabronione jest dodawanie duplikatów Wizytówek Kantorów.

f. Użytkownik obowiązany jest do niezamieszczania w ramach Wizytówki (w tym także poprzez zdjęcia lub inne materiały) treści bezprawnych, obraźliwych, wulgarnych, treści pornograficznych, treści nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu i ksenofobii oraz treści reklamowych i informacji handlowych zachęcających do korzystania z serwisów konkurencyjnych wobec Serwisu Internetowego, w tym także adresów stron internetowych, nazw oraz logo takich stron.

7. Usługodawca Kantroom.pl nie gwarantuje aktualności, rzetelności i wiarygodności danych zamieszczanych w Wizytówkach Kantorów. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowość tych danych, z zastrzeżeniem, że pozostaje to bez uszczerbku dla ewentualnej odpowiedzialności Usługodawcy wobec Konsumentów albo Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta, przewidzianej przez bezwzględnie wiążące przepisy prawa.

8. Usługodawca w żaden sposób nie gwarantuje, że Serwis Internetowy i Wizytówki Kantorów okażą się przydatne i spełnią oczekiwania co do liczby ich wyświetleń czy zainteresowania działalnością kantoru. Usługodawca nie gwarantuje, że Serwis Internetowy przyczyni się do osiągnięcia celów zamierzonych przez Użytkownika lub inne osoby powiązane z kantorem w związku z publikacją Wizytówki Kantoru.

9. W razie wątpliwości przyjmuje się, że Wizytówki (w tym również znajdujące się w nich zdjęcia i inne materiały) mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.

10. Usługodawca przed publikacją Wizytówki w Katalogu Kantorów, a także w każdym czasie po jej opublikowaniu, zastrzega sobie prawo do sprawdzenia zgodności Wizytówki Kantoru z poniższym Regulaminem. Ze względu na skalę i ilość Wizytówek, ich różnorodność oraz możliwe trudności związane z jednoznaczną weryfikacją ich treści, Usługodawca nie może zagwarantować, że każda Wizytówka Kantoru widoczna w Katalogu Kantorów jest aktualna, rzetelna, niepozbawiona błędów i zgodna z poniższym Regulaminem. Usługodawca przestrzega art. 15 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), zgodnie z którym nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych w Serwisie danych dodawanych przez Użytkowników. Nadto, Usługodawca dokona niezwłocznej zmiany lub usunięcia Wizytówki, jeżeli otrzyma urzędowe zawiadomienie lub inną wiarygodną informację na temat bezprawności Wizytówki bądź związanej z nią działalności.

5) KORZYSTANIE Z POZOSTAŁYCH USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Korzystanie z Bloga jest możliwe po przejściu do zakładki „Blog” widocznej na stronach Serwisu Internetowego. Przeglądanie Bloga jest możliwe bez dokonywania jakichkolwiek innych czynności. Usługodawca nie umożliwia dodawania komentarzy ani własnych artykułów na Blogu. Wpisy publikowane na Blogu mogą zawierać własne, subiektywne opinie, wnioski oraz przekonania Usługodawcy, których w żadnym wypadku nie należy traktować jako rekomendacji ani porad o charakterze finansowym lub inwestycyjnym. Wpisy publikowane na Blogu mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą stanowić wyłącznej podstawy jakichkolwiek decyzji Użytkownika.

2. Usługa Elektroniczna Blog świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Użytkownik ma możliwość w każdej chwili i bez podania przyczyny zaprzestania korzystania z Bloga poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej lub opuszczenie strony Serwisu Internetowego.

3. Korzystanie z Formularza Kontaktowego możliwe jest po przejściu do zakładki „Kontakt” widocznej na stronie Serwisu Internetowego i wymaga dokonania dwóch kolejnych kroków przez Użytkownika – (1) wypełnienia Formularza Kontaktowego danymi wskazanymi jako obowiązkowe i (2) kliknięcia na stronie Serwisu Internetowego po wypełnieniu Formularza Kontaktowego pola „Wyślij” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych. W Formularzu Kontaktowym niezbędne jest podanie przez Użytkownika tytułu i treści wiadomości kierowanej do Usługodawcy, a także następujących danych dotyczących Użytkownika: imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej, na który Usługodawca będzie mógł udzielić odpowiedzi.

4. Usługa Elektroniczna Formularz Kontaktowy świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą wysłania wiadomości za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania wysyłania wiadomości za jego pośrednictwem przez Użytkownika.

5. Korzystanie z Systemu Ocen możliwe jest po przejściu na stronę Wizytówki dotyczącej kantoru, w przypadku którego Użytkownik chciałby podzielić swoją opinią lub wystawić ocenę. Dodanie opinii możliwe jest po skorzystaniu z odpowiedniego formularza dostępnego po kliknięciu pola „Oceń kantor” widocznego na stronie Wizytówki Kantoru. Dodając opinię, Użytkownik może również wybrać ocenę graficzną kantoru w pięciostopniowej skali. Średnia wszystkich wystawionych ocen prezentowana jest obok Wizytówki, w tym również w wynikach wyszukiwania.

6. Użytkownik korzystając z Systemu Ocen obowiązany jest podawać wyłącznie rzetelne oraz prawdziwe informacje. Użytkownikowi zabrania się zamieszczania opinii fałszywych lub fikcyjnych, opinii o charakterze obraźliwym oraz niezgodnych ze stanem faktycznym. System Ocen nie może być wykorzystywany do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Usługodawcy lub osób trzecich. Użytkownik dodając opinię lub ocenę obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.

7. Uwidocznienie opinii i oceny Użytkownika wymaga jej zatwierdzenia przez Usługodawcę. Usługodawca zatwierdza opinię, jeśli nie miał podstaw do uznania, aby naruszała ona warunki niniejszego Regulaminu. Usługodawca nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od osób, które faktycznie korzystają lub korzystały z usług danego kantoru – oznacza to, że opinie mogą pochodzić zarówno od klientów kantoru, jak również od innych osób. Usługodawca zamieszcza zarówno opinie pozytywne, jak i negatywne. Usługodawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji w celu promowania wybranych kantorów. Usługodawca nie zamieszcza opinii sponsorowanych. Wszelkie uwagi, odwołania czy też zastrzeżenia dotyczące treści opinii i ocen mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 9. Regulaminu.

8. Usługa Elektroniczna System Ocen świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą dodania opinii za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania dodawania opinii za jego pośrednictwem przez Użytkownika. Opublikowane opinie mogą być widoczne w Serwisie Internetowym bezterminowo, to jest do czasu (1) usunięcia opinii przez Usługodawcę z przyczyn wskazanych w niniejszym Regulaminie, (2) usunięcia opinii na uzasadniony wniosek osoby ją dodającej lub podmiotu trzeciego albo (3) zakończenia lub zawieszenia działalności Serwisu Internetowego.

9. Korzystanie z Wyszukiwarki możliwe jest zarówno na stronie głównej Serwisu Internetowego, jak również po przejściu do zakładki „Kantory stacjonarne” widocznej na stronie Serwisu. Wyszukiwarka umożliwia Użytkownikowi przede wszystkim wyszukanie Wizytówek Kantorów właściwych dla wybranej lokalizacji oraz wpisanej frazy. Po skorzystaniu z Wyszukiwarki przedstawione zostają wyniki wyszukiwania, obejmujące listę Wizytówek w Katalogu Kantorów, które odpowiadają najlepiej zastosowanym przez Użytkownika kryteriom wyszukiwania. Dodatkowe informacje o plasowaniu Wizytówek w Katalogu Kantorów znajdują się w punkcie 7. Regulaminu.

10. Skorzystanie z Wyszukiwarki ma zawsze charakter nieodpłatny, jednorazowy i ulega zakończeniu po skorzystaniu z niej przez Użytkownika albo z chwilą wcześniejszego opuszczenia strony Serwisu Internetowego.

6) ROZWIĄZANIE UMOWY, NARUSZENIA REGULAMINU, OGRANICZENIE, ZAWIESZENIE LUB ZAKOŃCZENIE ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Użytkownik może zrezygnować z korzystania z Kantroom.pl oraz poszczególnych Usług Elektronicznych w każdym czasie i bez podania przyczyny zgodnie z warunkami korzystania z nich wskazanymi w niniejszym Regulaminie.

2. W przypadku otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania innej wiarygodnej informacji, że Wizytówka Kantoru dostępna w Serwisie albo związana z nią działalność mają charakter bezprawny, Usługodawca, działając na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), upoważniony będzie do niezwłocznego usunięcia tej Wizytówki z Serwisu bez uprzedzenia.

3. Niezależnie od pkt. 6.2 wyżej, Usługodawca zastrzega sobie prawo ograniczenia, zawieszenia, a w ostateczności także zakończenia świadczenia wszystkich swoich Usług Elektronicznych na rzecz danego Użytkownika, w tym również w odniesieniu do Wizytówek i innych treści dodanych przez niego w Kantroom.pl. Działania, o których mowa powyżej, Usługodawca podejmuje tylko wtedy i w takim zakresie, w jakim są one konieczne, przy zachowaniu następujących warunków:

a. Podstawami ograniczenia, zawieszenia, a w ostateczności także zakończenia świadczenia Usług Elektronicznych na rzecz danego Użytkownika są:

i. podanie przez Użytkownika w ramach Serwisu niepełnych (w przypadku, kiedy są obowiązkowe) lub nieprawdziwych danych;

ii. Propozycja dodania lub zmiany Wizytówki Kantoru (w tym jej przedmiot, tytuł i opis) narusza przepisy powszechnie obowiązującego prawa, dobre obyczaje, zasady współżycia społecznego lub prawa osób trzecich;

iii. Propozycja dodania lub zmiany Wizytówki Kantoru (w tym jej przedmiot, tytuł i opis) narusza warunki dodawania i zmiany Wizytówek wskazane w niniejszym Regulaminie albo pozostałe warunki korzystania z Serwisu zgodnie z Regulaminem;

iv. działania danego Użytkownika grożą zakłóceniem prawidłowego funkcjonowania Serwisu Internetowego lub naruszeniem bezpieczeństwa pozostałych Użytkowników podczas korzystania przez nich z Serwisu;

v. działania danego Użytkownika grożą bezprawnym naruszeniem renomy Usługodawcy i jego Serwisu Internetowego;

vi. obowiązek prawny lub regulacyjny, na podstawie którego Usługodawca zobowiązany jest do zakończenia świadczenia całości swoich Usług Elektronicznych na rzecz danego Użytkownika;

vii. skorzystanie przez Usługodawcę z prawa do zakończenia świadczenia usług z nadrzędnego powodu, który wynika z prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej;

viii. wielokrotne naruszenie postanowień Regulaminu przez Użytkownika.

b. Ograniczenie lub zawieszenie Usług Elektronicznych rozumiane jest jako działania zmierzające do ograniczenia lub zawieszenia dostępu do poszczególnych usług świadczonych w Kantroom.pl, np. dostępu do wybranych funkcjonalności i zasobów Serwisu, w tym również poprzez uniemożliwienie Użytkownikowi dodawania lub zmiany Wizytówek Kantorów.

c. Ograniczenie lub zawieszenie Usług Elektronicznych może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę lub na czas nieokreślony (do czasu ustąpienia przyczyny zastosowanego ograniczenia lub zawieszenia). W czasie ograniczenia lub zawieszenia Usług Elektronicznych Użytkownik obowiązany jest podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyny, która była podstawą decyzji o ograniczeniu lub zawieszeniu, a po ich usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Usługodawcę. Usługodawca cofa nałożone ograniczenia lub zawieszenia niezwłocznie po upływie okresu ich zastosowania, a w przypadku decyzji podjętej na czas nieokreślony – niezwłocznie po otrzymaniu informacji o ustaniu przyczyny ich zastosowania.

d. Usługodawca podejmuje decyzję o wyborze sposobu i zakresu ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia świadczenia Usług Elektronicznych na rzecz danego Użytkownika w sposób rozsądny, konieczny i proporcjonalny do charakteru i zakresu zaistnienia podstaw do podjęcia określonej decyzji oraz jej konsekwencji dla danego Użytkownika. Usługodawca przed podjęciem decyzji w miarę możliwości wzywa Użytkownika do zaprzestania naruszeń, a dopiero jeżeli wezwanie okaże się bezskuteczne lub niemożliwe – Usługodawca może podjąć stosowną decyzję. Usługodawca w pierwszej kolejności zobowiązuje się podjąć decyzję o ograniczeniu, a następnie dopiero o zawieszeniu świadczenia Usług Elektronicznych, jeżeli samo ograniczenie okaże się niewystarczające lub niecelowe. Zakończenie świadczenia Usług Elektronicznych jest traktowane jako ostateczne rozwiązanie z Użytkownikiem umowy o korzystanie z usług Kantroom.pl i jego podstawą mogą być jedynie przyczyny wskazane w pkt. 6.3 lit. a) ppkt. vi-viii Regulaminu.

e. W przypadku podjęcia decyzji o ograniczeniu lub zawieszeniu świadczenia Usług Elektronicznych na rzecz danego Użytkownika Usługodawca przekazuje temu Użytkownikowi – zanim decyzja o ograniczeniu lub zawieszeniu stanie się skuteczna lub w momencie, w którym staje się ona skuteczna – uzasadnienie tej decyzji w drodze wiadomości przesłanej drogą poczty elektronicznej.

f. W przypadku gdy Usługodawca podejmuje decyzję o zakończeniu świadczenia wszystkich swoich Usług Elektronicznych na rzecz danego Użytkownika, przekazuje temu Użytkownikowi, co najmniej 30 dni przed dniem, w którym decyzja o zakończeniu świadczenia Usług Elektronicznych staje się skuteczna, uzasadnienie tej decyzji w drodze wiadomości przesłanej drogą poczty elektronicznej. Okres powiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie ma zastosowania w przypadku gdy Usługodawca:

i. podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zakończenia świadczenia całości swoich Usług Elektronicznych na rzecz danego Użytkownika w sposób uniemożliwiający mu dotrzymanie tego okresu powiadomienia,

ii. korzysta z prawa do zakończenia świadczenia usług z nadrzędnego powodu, który wynika z prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej,

iii. może wykazać, że dany Użytkownik wielokrotnie naruszył Regulamin, co skutkuje zakończeniem świadczenia całości danych Usług Elektronicznych.

W powyższych przypadkach, gdy okres powiadomienia nie ma zastosowania, Usługodawca przekazuje danemu Użytkownikowi, bez zbędnej zwłoki, uzasadnienie tej decyzji w drodze wiadomości przesłanej drogą poczty elektronicznej.

g. Uzasadnienie decyzji Usługodawcy o ograniczeniu, zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia Usług Elektronicznych musi zawiera odniesienie do konkretnych faktów lub okoliczności – w tym treści powiadomień otrzymanych od stron trzecich – które doprowadziły do podjęcia przez Usługodawcę danej decyzji, a także odniesienie do mających zastosowanie podstaw tej decyzji, o których mowa w niniejszym punkcie Regulaminu. Usługodawca nie musi podawać (1) uzasadnienia w przypadku, gdy podlega on prawnemu lub regulacyjnemu obowiązkowi nieprzedstawiania konkretnych faktów lub okoliczności albo (2) odniesienia do mającej zastosowanie podstawy lub mających zastosowanie podstaw, w przypadku gdy może wykazać, że dany Użytkownik wielokrotnie naruszył Regulamin, co skutkuje zakończeniem świadczenia całości danych Usług Elektronicznych.

h. W przypadku ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia Usług Elektronicznych, Usługodawca zapewnia Użytkownikowi możliwość wyjaśnienia faktów i okoliczności w ramach postępowania reklamacyjnego, o którym mowa w pkt. 9 Regulaminu. W przypadku cofnięcia decyzji o ograniczeniu, zawieszeniu lub zakończeniu usług przez Usługodawcę, przywraca on bez zbędnej zwłoki Użytkownikowi dostęp do tych usług, w tym również przywracając mu dostęp do danych osobowych lub innych danych, który wynikał z korzystania przez niego z Usług Elektronicznych, zanim decyzja o tym ograniczeniu, zawieszeniu lub zakończeniu stała się skuteczna.

4. Zakończenie świadczenia Usług Elektronicznych w jakimkolwiek trybie pozostaje bez uszczerbku dla możliwości przechowywania danych Użytkownika przez okres niezbędny dla realizacji pozostałych celów przetwarzania (innych niż świadczenie Usług Elektronicznych) zgodnych z polityką prywatności Serwisu Internetowego.

7) PLASOWANIE WIZYTÓWEK KANTORÓW, DOSTĘP DO DANYCH

1. Usługodawca stosuje na stronach Kantroom.pl plasowanie Wizytówek Kantorów, co polega na przypisywaniu określonym Wizytówkom wyższej pozycji w Katalogu Kantorów niż pozostałym Wizytówkom zamieszczonym w Serwisie Internetowym.

2. Usługodawca wskazuje główne parametry determinujące plasowanie:

a. zgodność lokalizacji kantoru będącego przedmiotem Wizytówki z lokalizacją wyszukiwaną przez Użytkownika;

b. zastosowanie w tytule i treści Wizytówki wyrażeń adekwatnych do wyszukiwanych;

c. ilość i średnia ocen Wizytówki (od najwyższej do najniższej);

d. popularność Wizytówki mierzona liczbą jej wyświetleń w Serwisie Internetowym.

3. Usługodawca nie oferuje odpłatnych możliwości promowania Wizytówek w Katalogu Kantorów.

4. Parametry determinujące plasowanie Wizytówek Kantorów w Kantroom.pl mają za zadanie ułatwić i przyspieszyć Użytkownikom znalezienie interesującego ich kantoru.

5. Usługodawca i Użytkownicy podczas korzystania z Serwisu Internetowego mogą uzyskać dostęp do następujących kategorii danych osobowych lub innych danych, które Użytkownicy dostarczają na potrzeby korzystania z Kantroom.pl lub które są generowane w wyniku korzystania przez nich z Kantroom.pl:

a. Każdy Użytkownik: dane ogólnodostępne w Serwisie Internetowym podczas jego przeglądania, takie jak dane zamieszczone w ramach Wizytówek Kantorów (np. nazwa, lokalizacja, opis działalności kantoru, obsługiwane waluty, adres strony internetowej, dni i godziny otwarcia, opinie i oceny wystawiane przez innych Użytkowników) i inne potencjalne dane zawarte w tytułach i opisach poszczególnych Wizytówek dodawanych na stronach Serwisu;

b. Usługodawca Kantroom.pl: posiada dostęp do wszystkich danych udostępnianych i generowanych przez każdego Użytkownika korzystającego z Serwisu, w tym również do danych statystycznych, np. liczby wyświetleń Wizytówek, do których dostępu nie posiadają Użytkownicy.

8) KONTAKT Z KANTROOM.PL

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest Formularz Kontaktowy oraz poczta elektroniczna (e-mail: [email protected]), za pośrednictwem których można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące korzystania z Kantroom.pl. Użytkownicy mogą kontaktować się z Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem sposoby, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na wstępie Regulaminu.

9) PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

1. Niniejszy punkt 9. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Usługodawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Usługodawcy lub Serwisu Internetowego.

2. Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Usługodawcy:

a. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Użytkownika, gdy Usługa Elektroniczna jest świadczona w sposób niezgodny z umową, określone są przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, z uwzględnieniem ewentualnych umownych modyfikacji odpowiedzialności Usługodawcy wynikających z niniejszego Regulaminu, w szczególności z punktu 12. Regulaminu.

b. Dodatkowo, w przypadku reklamacji obejmującej treści cyfrowe lub usługi cyfrowe, na podstawie umowy zawartej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta z Usługodawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiej treści lub usługi miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu, zastosowanie mają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w razie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z zawartą umową.

3. Reklamacje związane z działaniem Serwisu Internetowego, w tym jego Usług Elektronicznych, można złożyć na przykład drogą poczty elektronicznej (mailowo) na adres: [email protected] lub pisemnie na adres: ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa.

4. Usługodawca zaleca podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) oczekiwań Użytkownika; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Usługodawcy.

6. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub zrzuty ekranu) związane z przedmiotem reklamacji. Usługodawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

7. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

10) USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w pkt. 10.4 oraz kosztów określonych w pkt. 10.5 Regulaminu.

2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy, której przedmiotem są usługi, w tym Usługi Elektroniczne, rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.

3. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub pisemnie na adres: ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa. Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.

4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi m. in. w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta.

5. Skutki i koszty związane z wykonaniem prawa odstąpienia od umowy:

a. W przypadku odstąpienia od umowy, której przedmiotem są treści cyfrowe lub usługi cyfrowe – Usługodawca od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej – dostarczonych przez Usługodawcę, z wyjątkiem treści, które: (1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy; (2) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Usługodawcę; (3) zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; (4) zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt (1)–(3), Usługodawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Usługodawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dalszego dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, co nie ma wpływu na uprawnienia Konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.

b. W przypadku odstąpienia od umowy, której przedmiotem są treści cyfrowe lub usługi cyfrowe dostarczane przez Usługodawcę, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.

c. W przypadku odstąpienia od umowy, do której nie ma zastosowania żadne z wyłączeń wskazanych w punkcie 10.4 wyżej, Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

d. W przypadku usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

6. Zawarte w niniejszym punkcie 10. Regulaminu postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się również do umów zawartych z Użytkownikiem będącym Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta.

11) POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: : https://polubowne.uokik.gov.pl/.

2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie Konsumentom informacji w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Z punktem Konsument może się skontaktować: (1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: [email protected] lub (3) pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie (00-030).

3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Usługodawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem [email protected] oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

4. Pod adresem http://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).

12) POSTANOWIENIA DODATKOWE DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

1. Niniejszy punkt 12. Regulaminu i wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Użytkownika niebędącego Konsumentem. Ponadto od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia niniejszy punkt Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte nie są skierowane i tym samym nie wiążą Użytkownika będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, chyba że zastosowanie do tych osób postanowień zawartych w tym punkcie Regulaminu nie jest niedozwolone.

2. Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej zawartej z Użytkownikiem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Użytkownika żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.

3. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Użytkownika, bez względu na jej podstawę prawną, jedynie do wysokości uiszczonych za okres ostatniego roku opłat za korzystanie z Serwisu Internetowego, nie więcej jednak niż do kwoty 500,00 (pięciuset) zł. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Użytkownika w stosunku do Usługodawcy, w tym także w przypadku niekorzystania z żadnej Usługi Elektronicznej lub niezwiązanych z Usługami Elektronicznymi. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Użytkownika tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody, przewidywalne w momencie zawarcia umowy o korzystanie z usług Kantroom.pl, z wyłączeniem utraconych korzyści.

4. Usługodawca nie ponosi wobec Użytkownika odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające z działania zdarzenia o charakterze siły wyższej (np. włamania hackerskie, katastrofy naturalne, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi, epidemie, rozruchy, zamieszki i wojny) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza kontrolą Usługodawcy.

5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

13) PRAWA AUTORSKIE DO KANTROOM.PL

1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są one ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.

2. Serwis Internetowy należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie prawnoautorskiej. Użytkownik nie ma prawa kopiować Serwisu Internetowego za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Użytkownik zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Serwisu Internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.

3. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

14) POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim.

2. Zmiany Regulaminu:

a. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; podlegania obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług Elektronicznych; dodania lub usunięcia Usług Elektronicznych; konieczności przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną Serwisu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i Użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa; wprowadzenia lub zmiany opłat za korzystanie z Serwisu Internetowego; poprawy jakości obsługi Użytkowników; zmiany danych Usługodawcy – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

b. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Użytkownika, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Użytkownik został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Użytkownik będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta ma prawo odstąpienia od umowy.

c. W pozostałych przypadkach zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Użytkowników przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany te nie będą wpływały na już zawarte, realizowane i wykonane umowy.

Dziękujemy za uważną lekturę! W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt.

Zapraszamy do współpracy,

Zespół Kantroom.pl